Sklep internetowy Olala fashion
1. Postanowienia ogólne
- Niniejsza sekcja określa zasady składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących towarów zakupionych w sklepie internetowym Olala fashion, w związku z ich niezgodnością z umową w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 43a i nast.).
- Przepisy niniejszej sekcji stosuje się do:
- konsumentów oraz
- tzw. przedsiębiorców na prawach konsumenta (osoba fizyczna zawierająca umowę związaną z jej działalnością, ale niemającą dla niej charakteru zawodowego).
2. Dane Sprzedawcy
Sprzedawcą i podmiotem odpowiedzialnym za rozpatrywanie reklamacji jest:
- Olala fashion Aleksandra Kałużna
- adres: 33, 99-200 Byczyna, Polska
- e-mail: sklep@olalafashion.pl
- NIP: 8281421558
3. Podstawa odpowiedzialności – niezgodność towaru z umową
- Reklamację można złożyć, jeżeli zakupiony towar jest niezgodny z umową, w szczególności gdy:
- ma wady fizyczne (uszkodzenia, rozprucia, przebarwienia),
- różni się od opisu lub zdjęć (np. inny model, kolor, rozmiar niż zamówiony),
- ma inną jakość niż można było rozsądnie oczekiwać po tego rodzaju odzieży.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową, która istniała w chwili dostarczenia towaru i ujawniła się w ciągu 2 lat od tej chwili.
- Przyjmuje się, że jeśli niezgodność ujawniła się w ciągu dwóch lat od wydania, to istniała już w chwili wydania – chyba że Sprzedawca udowodni inaczej (domniemanie z ustawy).
4. Jak złożyć reklamację
- Reklamację można złożyć w dowolny sposób, w szczególności:
- e-mailem na adres: sklep@olalafashion.pl,
- pisemnie na adres:
Olala fashion Aleksandra Kałużna
33, 99-200 Byczyna, Polska
z dopiskiem „Reklamacja”, - poprzez formularz reklamacyjny udostępniony w sklepie (dostępny jest tutaj).
- Dla ułatwienia rozpatrzenia reklamacji zaleca się podanie w zgłoszeniu:
- imienia i nazwiska Kupującego,
- danych kontaktowych (e-mail, numer telefonu – opcjonalnie),
- numeru zamówienia,
- daty zakupu i daty stwierdzenia niezgodności,
- opisu niezgodności (wady) – najlepiej ze zdjęciami,
- żądania Kupującego (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).
- Towar objęty reklamacją należy odesłać na adres:
Olala fashion Aleksandra Kałużna
33, 99-200 Byczyna, Polska
„Reklamacja”
za pośrednictwem:- InPost (paczkomat / kurier), lub
- innego przewoźnika wybranego przez Kupującego.
5. Czego możesz żądać w ramach reklamacji
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać w pierwszej kolejności:
- naprawy towaru, albo
- wymiany towaru na nowy, wolny od niezgodności.
- Sprzedawca może – z zachowaniem przepisów – dokonać naprawy zamiast wymiany albo wymiany zamiast naprawy, jeżeli wybrany przez Kupującego sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową byłby niemożliwy lub wymagałby nadmiernych kosztów.
- Dopiero w drugiej kolejności (gdy: naprawa lub wymiana są niemożliwe, niewykonane w rozsądnym czasie, albo niezgodność jest istotna), Kupujący może żądać:
- obniżenia ceny, albo
- odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy) – jeżeli niezgodność jest istotna.
- Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność towaru z umową jest nieistotna. Domniemywa się jednak, że niezgodność jest istotna – co jest korzystne dla konsumenta.
6. Terminy i sposób rozpatrzenia reklamacji
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- Brak odpowiedzi Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że reklamacja została uznana za zasadną – zgodnie z utrwaloną praktyką i interpretacją przepisów dotyczących reklamacji konsumenckich.
- O wyniku rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca poinformuje Kupującego drogą elektroniczną (e-mail) lub w inny uzgodniony sposób.
7. Koszty związane z reklamacją
- Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną, Sprzedawca:
- doprowadza towar do zgodności z umową (naprawia lub wymienia) na własny koszt, oraz
- ponosi lub zwraca uzasadnione koszty odesłania reklamowanego towaru (np. najtańsza zwykła przesyłka dostępna w ofercie przewoźnika).
- Jeżeli reklamacja zostanie uznana za niezasadną (brak niezgodności z umową), Sprzedawca może zwrócić towar Kupującemu wraz z uzasadnieniem decyzji.
8. Gwarancja a niezgodność towaru z umową
- Niezależnie od reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, towar może być objęty dobrowolną gwarancją producenta – jeżeli taka została udzielona.
- Skorzystanie z gwarancji nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Kupujący może wybrać, czy korzysta z:
- reklamacji do Sprzedawcy (niezgodność z umową), czy
- uprawnień z gwarancji (jeśli została udzielona).
9. Dowód zakupu
- Dla ułatwienia rozpatrzenia reklamacji zaleca się dołączenie do zgłoszenia kopii dowodu zakupu (np. paragon, faktura, potwierdzenie płatności online).
- Brak paragonu nie pozbawia Kupującego prawa do reklamacji – dowodem zakupu może być także np. potwierdzenie przelewu, wyciąg z karty, korespondencja e-mailowa.