Reklamacje

Sklep internetowy Olala fashion

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza sekcja określa zasady składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących towarów zakupionych w sklepie internetowym Olala fashion, w związku z ich niezgodnością z umową w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 43a i nast.).
  2. Przepisy niniejszej sekcji stosuje się do:
    • konsumentów oraz
    • tzw. przedsiębiorców na prawach konsumenta (osoba fizyczna zawierająca umowę związaną z jej działalnością, ale niemającą dla niej charakteru zawodowego).

2. Dane Sprzedawcy

Sprzedawcą i podmiotem odpowiedzialnym za rozpatrywanie reklamacji jest:

  • Olala fashion Aleksandra Kałużna
  • adres: 33, 99-200 Byczyna, Polska
  • e-mail: sklep@olalafashion.pl
  • NIP: 8281421558

3. Podstawa odpowiedzialności – niezgodność towaru z umową

  1. Reklamację można złożyć, jeżeli zakupiony towar jest niezgodny z umową, w szczególności gdy:
    • ma wady fizyczne (uszkodzenia, rozprucia, przebarwienia),
    • różni się od opisu lub zdjęć (np. inny model, kolor, rozmiar niż zamówiony),
    • ma inną jakość niż można było rozsądnie oczekiwać po tego rodzaju odzieży.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową, która istniała w chwili dostarczenia towaru i ujawniła się w ciągu 2 lat od tej chwili.
  3. Przyjmuje się, że jeśli niezgodność ujawniła się w ciągu dwóch lat od wydania, to istniała już w chwili wydania – chyba że Sprzedawca udowodni inaczej (domniemanie z ustawy).

4. Jak złożyć reklamację

  1. Reklamację można złożyć w dowolny sposób, w szczególności:
    • e-mailem na adres: sklep@olalafashion.pl,
    • pisemnie na adres:
      Olala fashion Aleksandra Kałużna
      33, 99-200 Byczyna, Polska
      z dopiskiem „Reklamacja”
      ,
    • poprzez formularz reklamacyjny udostępniony w sklepie (dostępny jest tutaj).
  2. Dla ułatwienia rozpatrzenia reklamacji zaleca się podanie w zgłoszeniu:
    1. imienia i nazwiska Kupującego,
    2. danych kontaktowych (e-mail, numer telefonu – opcjonalnie),
    3. numeru zamówienia,
    4. daty zakupu i daty stwierdzenia niezgodności,
    5. opisu niezgodności (wady) – najlepiej ze zdjęciami,
    6. żądania Kupującego (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).
  3. Towar objęty reklamacją należy odesłać na adres:
    Olala fashion Aleksandra Kałużna
    33, 99-200 Byczyna, Polska
    „Reklamacja”

    za pośrednictwem:
    • InPost (paczkomat / kurier), lub
    • innego przewoźnika wybranego przez Kupującego.

5. Czego możesz żądać w ramach reklamacji

  1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać w pierwszej kolejności:
    1. naprawy towaru, albo
    2. wymiany towaru na nowy, wolny od niezgodności.
  2. Sprzedawca może – z zachowaniem przepisów – dokonać naprawy zamiast wymiany albo wymiany zamiast naprawy, jeżeli wybrany przez Kupującego sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową byłby niemożliwy lub wymagałby nadmiernych kosztów.
  3. Dopiero w drugiej kolejności (gdy: naprawa lub wymiana są niemożliwe, niewykonane w rozsądnym czasie, albo niezgodność jest istotna), Kupujący może żądać:
    1. obniżenia ceny, albo
    2. odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy) – jeżeli niezgodność jest istotna.
  4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność towaru z umową jest nieistotna. Domniemywa się jednak, że niezgodność jest istotna – co jest korzystne dla konsumenta.

6. Terminy i sposób rozpatrzenia reklamacji

  1. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
  2. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że reklamacja została uznana za zasadną – zgodnie z utrwaloną praktyką i interpretacją przepisów dotyczących reklamacji konsumenckich.
  3. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca poinformuje Kupującego drogą elektroniczną (e-mail) lub w inny uzgodniony sposób.

7. Koszty związane z reklamacją

  1. Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną, Sprzedawca:
    • doprowadza towar do zgodności z umową (naprawia lub wymienia) na własny koszt, oraz
    • ponosi lub zwraca uzasadnione koszty odesłania reklamowanego towaru (np. najtańsza zwykła przesyłka dostępna w ofercie przewoźnika).
  2. Jeżeli reklamacja zostanie uznana za niezasadną (brak niezgodności z umową), Sprzedawca może zwrócić towar Kupującemu wraz z uzasadnieniem decyzji.

8. Gwarancja a niezgodność towaru z umową

  1. Niezależnie od reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, towar może być objęty dobrowolną gwarancją producenta – jeżeli taka została udzielona.
  2. Skorzystanie z gwarancji nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Kupujący może wybrać, czy korzysta z:
    • reklamacji do Sprzedawcy (niezgodność z umową), czy
    • uprawnień z gwarancji (jeśli została udzielona).

9. Dowód zakupu

  1. Dla ułatwienia rozpatrzenia reklamacji zaleca się dołączenie do zgłoszenia kopii dowodu zakupu (np. paragon, faktura, potwierdzenie płatności online).
  2. Brak paragonu nie pozbawia Kupującego prawa do reklamacji – dowodem zakupu może być także np. potwierdzenie przelewu, wyciąg z karty, korespondencja e-mailowa.
Koszyk
Przewijanie do góry